Scooter Forks Buying Guide
Gatavojieties mūsu visaptverošajam ceļvedim, kā iegādāties pro motorollera dakšas. Mēs aplūkosim visas svarīgākās lietas, kas jāņem vērā, pirms pieņemt lēmumu par jaunu freestyle skūtera dakšiņu. Tās ietver saderību, riteņu izmērus, riteņu nobīdi un daudz ko citu.
Ideāli izvēlētam profesionālam skūterim ir nepieciešama vislabākā dakša. Skūteru dakšas ir atbildīgas par skūtera priekšējā riteņa turēšanu, un jūsu dakšas specifikācijas nosaka riteņu izmērus, kurus varat uzstādīt - gan riteņa platuma, gan diametra ziņā. Sekojiet līdzi noderīgiem padomiem par stunta skūteru dakšām!
Skūteru dakšu pamati
Dakša iet cauri jūsu motorollera galviņgalviņai un galviņcaurulei. Priekšējais ritenis ir uzmontēts uz dakšas, un dakšas augšpusē ir uzstādīta kompresijas sistēma, skavas un stangas. Jūsu dakša būtiski ietekmē jūsu kopējo iestatījumu, jo tā nosaka riteņu lielumu, ko varat uzstādīt uz skrejriteņa.
Mūsdienās vairums motorolleru dakšu ir izgatavotas no viena alumīnija gabala, kas nostiprināts, veicot dažādas termiskās apstrādes. Kādreiz izplatītas, bet tagad novecojušas ir skūteru dakšas ar vītni, kas izgatavotas no tērauda. Šīs vecākās dakšas izgāja no aprites, jo tās bija gan mazāk izturīgas, gan smagākas.
Skūteru dakšas, kas darbojas ar SCS, HIC un IHC, ir aprīkotas ar iebūvētu starnutu dakšas caurulē. Uzstādot saspiešanas sistēmu, saspiešanas skrūve tiek ieskrūvēta šajā skrūvē.
ICS iestatījumi atšķiras, jo ICS sistēmā starnute ir ievietota stieņa iekšpusē, un kompresijas skrūve tiek ieskrūvēta caur dakšas apakšējo daļu pirms riteņa uzstādīšanas. Ja jums ir šaubas par to, kuru kompresijas sistēmu izmantojat, ir labi iegūt pārskatu, iepazīstoties ar mūsu visaptverošo rokasgrāmatu:
Svars, riteņa izmērs, riteņa nobīde un kompresija ir galvenie faktori, kas jāņem vērā, iegādājoties jaunu skūtera priekšējo dakšiņu. Šajā rokasgrāmatā jūs uzzināsiet par šiem jautājumiem sīkāk.
Mūsu noliktavā vienmēr ir augstas kvalitātes skūteru dakšas no labākajiem nozares zīmoliem, un, visticamāk, mums ir pieejama jūsu vajadzībām atbilstoša dakša. Ja esat gatavs izdarīt izvēli, aicinām jūs iepazīties ar mūsu augstas kvalitātes motorolleru profesionāļiem paredzēto dakšu klāstu:
Skūteru dakšas un riteņu izmēri
Iegādājoties jaunu motorollera dakšiņu, vienmēr pārliecinieties par saderību ar riteņiem. Atbilstoši riteņa izmēram, ņemot vērā diametru un platumu. Konkrēti, pārliecinieties, ka riteņa diametrs nepārsniedz lielāko riteņa diametru, kas norādīts dakšai. Turklāt pārliecinieties, ka riteņa rumba platums atbilst vai ir mazāks par dakšas norādīto riteņa izmēru.
Riteņa diametrs
Lielākā daļa motorolleru dakšu ir saderīgas ar riteņiem, kuru diametrs ir 110 mm, kas ir visizplatītākais riteņu diametrs. Tomēr daudzas dakšas var uzmontēt arī 125 mm lielus skūteru riteņus. Vienkārši pārliecinieties, ka jūsu riteņi nepārsniedz dakšas ietilpību, un viss būs kārtībā.
Piemēram, ja izmantojat 115 mm diametra riteņus, ir svarīgi pārliecināties, vai jūsu dakša var uzņemt šāda vai lielāka izmēra riteņus.
Riteņa serdes platums
Skūteru dakšas ir paredzētas noteikta platuma riteņiem, parasti no 24 līdz 30 mm. Starp tiem atrodami skūteru riteņi ar 26 un 28 mm platumu.
Nereti skrejriteņu dakšas ir aprīkotas ar starplikām, tāpēc, izmantojot pareizās starplikas, uz dakšas, kas spēj uzņemt 30 mm platus riteņus, var uzmontēt arī 24, 26 un 28 mm platus riteņus.
Var uzstādīt riteņus, kas ir šaurāki par skrejriteņa dakšas riteņa rumbas maksimālo platumu, bet, ja ritenis ir platāks (piemēram, 30 mm plats ritenis 24 mm platai dakšai), tas nebūs piemērots.
Dakšas ass diametrs un garums
Visbiežāk skrejriteņu riteņu asu diametrs ir 8 mm, taču dažas dakšas ir saderīgas arī ar skrejriteņu riteņu asīm, kuru diametrs ir 12 mm. Skūteriem visizplatītākais gultņu izmērs ir 608 gultņi, kuru saderīgās ass diametrs ir 8 mm. Dakšas, kas ir saderīgas ar 12 standarta asīm, bieži vien ir aprīkotas ar 8 mm adapteriem, lai jūs varētu izmantot arī standarta 8 mm asis.
Atbilstošais ass garums ir atkarīgs no skrejriteņa dakšas platuma. Jums būs nepieciešama ass, kas ir vismaz tikpat gara kā jūsu dakšas platums, mērot no ārpuses.
Kas ir 12 standarta skūtera dakša?
12STD skūteru dakšas ir paredzētas riteņu asīm ar diametru 12 mm. Ja ass diametrs ir tik liels, jums būs jāmeklē 6001 izmēra gultnis.
12 standarta profesionālajam skūtera komplektam parasti ir lielāki un platāki riteņi. Kopumā varat sagaidīt, ka 12STD pro skrejriteņu komplekti nodrošinās lielāku ātrumu, stabilitāti un izturību, taču šīs priekšrocības ir saistītas ar papildu svaru un mazāku veiklību.
Daudzām 12 standarta dakšām ir pievienotas starplikas, kas ļauj uz dakšas uzstādīt 8 mm asis un parastos 608 gultņus.
Pārejot uz 12STD, jums jāapzinās, ka papildus 12STD dakšai jums būs nepieciešami riteņi, kas atbilst 6001 gultņiem, un klājs, kurā var uzstādīt arī lielākus riteņus un riteņu asis. Mūsu piedāvājumā jūs atradīsiet nepieciešamo:
Riteņu nobīde Pro Scooter dakšām
Riteņa nobīde, ko mēra milimetros, ir attālums no dakšas pagrieziena ass centra līdz riteņa asij. Riteņa nobīde, ko dēvē arī par slīpumu, norāda, cik lielā mērā ritenis ir novietots priekšā dakšai.
Riteņa nobīde būtiski ietekmē skrejriteņa stabilitāti un veiklību, jo tā palielina riteņu bāzi (attālumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem).
Visizplatītākais riteņa nobīde ir 10 mm. Tas uzlabo jūsu kopējās konfigurācijas stabilitāti un kontroli, padarot skrejriteņa vadību vieglāku un paredzamāku.
Nulles nobīdes dakšas ir ļoti veiklas un atsaucīgas. Ja nobīde ir nulle, priekšējais ritenis ir tuvāk braucējam, padarot skrejriteni veiklāku un atsaucīgāku. Ar nulles nobīdei paredzētajām dakšām ir vieglāk veikt rokas manevrus, jo kājas ir tuvāk zemei, tādējādi atvieglojot līdzsvara uzturēšanu. Arī kāju iestrēgumus ir vieglāk izpildīt, jo lielāka riteņa daļa ir piemērota iestrēgšanai.
Skūteru dakšas un saspiešanas sistēmas
SCS un HIC kompresijas dakšas ir vienādas. Tām dakšas caurulē ir starnute, kurā ieskrūvē kompresijas skrūvi. Galvenā atšķirība ir kompresijas komponentos, kas apvij dakšas: SCS izmanto SCS skavu, bet HIC - HIC starpliku.
IHC kompresijas dakšām ir šaurāka dakšas caurule, tāpēc tās ir ideāli piemērotas braucējiem, kuriem svarīgākais ir samazināt komplekta kopējo svaru. Vairumā gadījumu IHC dakšas ir vieglākās motorolleru dakšas.
- SCS skūteru dakšas: Standarta un liela izmēra stieņi bez spraugām un liela izmēra vai standarta izmēra SCS skavas.
- HIC skūteru dakšas: HIC HIC HIC spailes: lielgabarīta stieņi ar spraugām un lielgabarīta spailes, kas nav SCS spailes.
- IHC skūteru dakšas: Standarta izmēra stieņi un standarta izmēra skavas, kas nav SKS skavas.
ICS un ICS-10 saderīgajās dakšās saspiešanas skrūve tiek uzstādīta no dakšas apakšas un ieskrūvēta stūres iekšpusē esošajā kronšteinā. Lai gan ICS komplekti nav ļoti izplatīti pēc pasūtījuma būvētu motorolleru gadījumā, tie ir pazīstami ar to, ka salīdzinājumā ar citām kompresijas sistēmām ir ļoti viegli.
Ja jums ir šaubas par dažādu dakšu savietojamību, jums var noderēt šīs rokasgrāmatas: